Conditietesten

Diensten

Meten is weten

Niet enkel topsporters hebben nood aan een goed onderbouwd trainingsschema. Ook als recreatieve sporter kan je zo makkelijker en efficiënter jouw doel halen. 

Stel je jezelf wel eens volgende vragen...

  • Ben ik wel op een goede en verantwoorde manier bezig tijdens mijn trainingen ?
  • In welke zones moet ik juist trainen om gewicht te verliezen?
  • Ik heb jaren geen sport meer bedreven, maar zou er nu terug willen aan beginnen. Hoe doe ik dit het best  ?
  • Ik zou wel eens een (halve) marathon willen lopen, hoe moet ik mij daarop voorbereiden ?



Door middel van een lactaattest wordt op een medisch verantwoorde manier je huidige conditiepeil gemeten. We brengen dus jou conditie in kaart, gaan op zoek naar je sterke punten en lichten toe waar er nog ruimte is voor verbetering.  

Na de test ontvang je een dossier met:

  • De testresultaten
  • Een professionele analyse van je resultaten
  • Trainingsadvies
  • Individuele trainingszones/hartslagzones
  • Een specifiek en individueel trainingsschema

HOE GAAN WE TE WERK 


INTAKE

Op basis van een intakegesprek maken we notie van je huidige sportieve activiteiten, de frequentie van sporten, de eventuele blessurelast en uiteraard je doelstelling.

DE TEST

Volgens een specifiek protocol zal er iedere 3 minuten een verhoging van snelheid op de loopband of wattage op je eigen fiets zijn. Na iedere opklimmende inspanning zal er een lactaatmeting gebeuren aan de hand van een bloedprikje in de vingertop of oorlel.

Ten alle tijde wordt de hartslag, intensiteit en melkzuurwaarden in het oog gehouden. Op basis van deze gegevens kunnen we nadien een uitspraak doen over de reactie van je lichaam op de inspanning en dus ook over je huidige conditie.

We kunnen je omslagpunt en je optimale trainingszones bepalen en dus ook bepalen welke trainingsvormen voor jou het meest geschikt zijn in functie van jou specifiek gekozen doel.

TRAININGSSCHEMA

Op basis van jou doelstelling zal een op maat gemaakt trainingsschema van 16 weken opgesteld worden. Elke training zal apart besproken worden zodat alles duidelijk is en er zonder fout kan gestart worden. Het schema zal in 4 blokken van 4 weken meegegeven worden zodat er tussentijds ruimte is voor feedback en het schema 'levend' gehouden kan worden. Op deze manier bekomen we het meest optimale trainingsresultaat


WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN (lopen/fietsen)


LACTAAT 1 - PRIJS : € 100 :
  • 1 x lactaattest
  • bepaling hartslagzones
  • uitgebreid testverslag
  • bespreking trainingsvormen
LACTAAT 2 - PRIJS : € 160 : 
  • Lactaat 1 +
  • trainingsschema op maat (4 maanden)
  • 1x per maand evaluatie/aanpassing trainingsschema
TRAINING ZONDER LACTAAT : € 15 / maand :
  • intakegesprek - bepaling doel 
  • trainingsschema op maat 
  • maandelijkse evaluatie
TRAININGSADVIES IN EEN CONSULT : € 25 / 30min - € 50 / 60 min
  • hoe moet ik trainen voor een marathon
  • welke/hoeveel gellekes moet ik nemen 
  • wat eet ik best als ontbijt 
  • hoe moet ik mijn wedstrijd indelen 
  • ...



Ter info (wattagetest fiets):

Er bestaat de mogelijkheid om een FTP-test (functional treshold power) uit te voeren ( FTP = het vermogen om een inspanning maximaal 1 uur vol te houden - uitgedrukt in wattage). Deze test is interessant als je met een vermogensmeter traint.


WAT NEEM JE MEE


  • Fietstest: je eigen fiets, fietsschoenen, gepaste sportkledij en een handdoek. 
    Looptest: je loopschoenen (ontdaan van modder en steentjes), gepaste sportkledij en handdoek.
  • Relevante informatie omtrent trainings-/competitieverleden.
  • Relevantie info betreffende blessures/gezondheid