Sportvoedingsadvies

Diensten

Maak het verschil via een sportvoedingsplan

Elke sporter streeft ernaar om zijn of haar grenzen te verleggen en optimale (top)prestaties neer te zetten. Naast een goed trainingsplan is een strategische voedingsplan onontbeerlijk. Zowel voor, tijdens als na de sportinspanning is het zeer belangrijk om een evenwicht in de voedingsstoffen te behouden.

Een 'strategisch' sportvoedingsplan:

  • zorgt voor betere sportprestaties
  • zorgt voor een snellere/betere recuperatie
  • vermindert het risico op blessures
  • zorgt voor een beter trainingseffect doordat je de belastbaarheid op training kan verhogen en het dus het risico op blessures verkleint.



Uitgebalanceerde sportvoeding

De optimale voeding van een sporter hangt af van de duur en intensiteit van de training/wedstrijd (vb 10km loopwedstrijd vs Ironman triathlon), de trainingstijden, het gewenste lichaamsgewicht en het sportseizoen.   

Zit je als sporter met vragen zoals:  Wat eet ik het best voor, tijdens of na de training/wedstrijd ? Hoeveel koolhyraten (gellekes) moet ik nemen tijdens mijn wedstrijd ? wat is carboloading en hoe pak ik dat het best aan ?Hoeveel moet ik drinken ? ... enz. 

Bij TIME2RUN geven we op al deze vragen antwoord en wordt er gestreefd om via een goed uitgebalanceerde sportvoedingpatroon eventueel in combinatie met sportvoedingssupplementen je op een hoger niveau te laten presteren.




Sportvoedings(supplementen)advies op maat

Sta je voor een belangrijke sportieve uitdaging en wil je 'de klop van de hamer' vermijden kan bij TIME2RUN een op maat gemaakt sportvoedingsplan uitgetekend worden. Wat moet ik eten 3 dagen voor mijn wedstrijd, wat een uur voor de wedstrijd, hoeveel zouten, vocht, koolhydraten tijdens mijn wedstrijd, ... enz. Elk voedingsschema wordt individueel aangepast aan jouw noden en behoeften.  Wens je een uitgewerkt sportvoedingsschema op maat maak dan gerust een afspraak.


PRIJS :     € 40